Βρέθηκαν 134 αποτελέσματα   RSS     Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων [X]   Αφαίρεση Όλων [X]

 

[Play] 4. Ιδεασμός ΙΙ  / Διάλεξη 5 (Σκουρμπούτης ΕυγένιοςΔιδάσκων)

Studio V-Product Design I, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η σύνθεση αφορά την δημιουργία ολοκληρωμένων σχεδιαστκών προτάσεων που ονομάζονται προσχέδια ή προκαταρκτικά σχέδια. Η ενότητα εξετάζει την φύση των προκαταρκτικών σχεδίων, την θέση τους στην διαδικασία και τις βασικές αρχές δημιουργίας τους. Παρουσιάζονται ορισμένα παραδείγματα και σχηματοποιείται η διαδικασία παραγωγής προκαταρκτικών σχεδίων.
Εξάμηνο: 4o 2015-11-20 00:21:04 28
[Play] 1. Οριστική Περιγραφή Έργου  / Διάλεξη 1 (Σκουρμπούτης ΕυγένιοςΔιδάσκων)

Studio V-Product Design I, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η σύνταξη της Οριστικής Περιγραφής Έργου είναι σημαντικό βήμα στον καθορισμό της κατεύθυνσης ενός σχεδιαστικού έργου. Στην ενότητα παρουσιάζεται και αναλύεται η σημασία των σχετικών αποφάσεων με αναφορά στο στοιχειώδες μοντέλο του προβληματικού χώρου το οποίο βασίζεται στο τρίπτυχο Χρήστης- Πλαίσιο - Αντικείμενο. Διαφορετικοί τύποι θεμάτων συζητούνται και παρουσιάζονται τα βασικά παραδοτέα της φάσης.
Εξάμηνο: 4o 2015-11-20 00:36:34 81
[Play] 5. Συνθεση  / Διάλεξη 4 (Σκουρμπούτης ΕυγένιοςΔιδάσκων)

Studio V-Product Design I, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Στο δεύτερο μέρος της ενότητας του Ιδεασμού εξετάζονται με την βοήθεια παραδειγμάτων διαφορετικές στρατηγικές δημιουργίας ιδεών. Με βάση μία υποθετική προδιαγραφή σχεδίασης παρουσιάζονται διαφορετικά στάδια ερμηνείας κι εφαρμογής της. Με αυτό τον τρόπο εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο μία προδιαγραφή σχεδίασης και επομένως και οι ιδέες οι οποίες προκύπτουν από αυτήν να σχετίζονται με το σύνολο ή με υποσυστήματο του προϊόντος.
Εξάμηνο: 4o 2015-11-19 00:38:07 36

Studio B-Σχέδιο Χρώμα ΙΙ, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Σχέδια ¨Ρολογιών"
Εξάμηνο: 2o 2015-10-26 01:04:27 25

Studio B-Σχέδιο Χρώμα ΙΙ, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Σχεδιασμός Βέσπας
Εξάμηνο: 2o 2015-10-26 00:41:07 44
[Play] 1. Η τεχνική διεργασία (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Στην πρώτη ενότητα, περιγράφεται η τεχνική της σύνθεσης εικόνας με Η/Υ, οι μέθοδοι κατασκευής του σκηνικού χώρου στην πληροφορική κινηματογραφία και οι μέθοδοι κατασκευής του σκηνικού χρόνου. Παίρνοντας την εργαλειοθήκη της πληροφορικής κινηματογραφίας ως σημείο εκκίνησης, δίνουμε βάρος στη σχέση που διατηρεί μαζί της ο πληροφορικός κινηματογραφιστής.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-26 01:12:55 22

Studio B-Σχέδιο Χρώμα ΙΙ, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Σχεδιασμός ενός ποδηλάτου από πλάγια όψη
Εξάμηνο: 2o 2015-10-25 00:57:47 16
[Play] 4. Διεπαφή και Αλληλεπίδραση  / Μέρος 1 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Αντικείμενο της ενότητας είναι η διεπαφή του εικονικού κόσμου με το χρήστη. Αρχικά παρουσιάζονται οι βασικές κατηγορίες αλληλεπίδρασης χρηστών με το τρισδιάστατο περιβάλλον: πλοήγηση, χειρισμός αντικειμένων, και επικοινωνία. Για κάθε μία από αυτές παρουσιάζονται οι επιμέρους στόχοι και οι συχνά χρησιμοποιούμενες τεχνικές αλληλεπίδρασης για την εκτέλεσή τους. Μελετώνται ζητήματα ερμηνείας των δεδομένων εισόδου, αντιστοίχησης σε ενέργειες στο περιβάλλον, και χρήσης οπτικών βοηθημάτων, και αναλύονται τόσο θέματα υλοποίησης όσο και σχεδιαστικά ζητήματα. Στη συνέχεια, αναφέρονται θέματα σχεδίασης της δισδιάστατης διεπαφής (head up display – HUD) του χρήστη με τον κόσμο με έμφαση στην κατάλληλη επιλογή και διάταξη οπτικών βοηθημάτων και στοιχείων διεπαφής. Τέλος παρουσιάζονται σύγχρονες κατηγορίες υλικού για φυσικές αλληλεπιδράσεις και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους στους εικονικούς κόσμους.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:32:45 7
[Play] 4. Διεπαφή και Αλληλεπίδραση  / Μέρος 2 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Αντικείμενο της ενότητας είναι η διεπαφή του εικονικού κόσμου με το χρήστη. Αρχικά παρουσιάζονται οι βασικές κατηγορίες αλληλεπίδρασης χρηστών με το τρισδιάστατο περιβάλλον: πλοήγηση, χειρισμός αντικειμένων, και επικοινωνία. Για κάθε μία από αυτές παρουσιάζονται οι επιμέρους στόχοι και οι συχνά χρησιμοποιούμενες τεχνικές αλληλεπίδρασης για την εκτέλεσή τους. Μελετώνται ζητήματα ερμηνείας των δεδομένων εισόδου, αντιστοίχησης σε ενέργειες στο περιβάλλον, και χρήσης οπτικών βοηθημάτων, και αναλύονται τόσο θέματα υλοποίησης όσο και σχεδιαστικά ζητήματα. Στη συνέχεια, αναφέρονται θέματα σχεδίασης της δισδιάστατης διεπαφής (head up display – HUD) του χρήστη με τον κόσμο με έμφαση στην κατάλληλη επιλογή και διάταξη οπτικών βοηθημάτων και στοιχείων διεπαφής. Τέλος παρουσιάζονται σύγχρονες κατηγορίες υλικού για φυσικές αλληλεπιδράσεις και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους στους εικονικούς κόσμους.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:26:20 6
[Play] 4. Διεπαφή και Αλληλεπίδραση  / Μέρος 4 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Αντικείμενο της ενότητας είναι η διεπαφή του εικονικού κόσμου με το χρήστη. Αρχικά παρουσιάζονται οι βασικές κατηγορίες αλληλεπίδρασης χρηστών με το τρισδιάστατο περιβάλλον: πλοήγηση, χειρισμός αντικειμένων, και επικοινωνία. Για κάθε μία από αυτές παρουσιάζονται οι επιμέρους στόχοι και οι συχνά χρησιμοποιούμενες τεχνικές αλληλεπίδρασης για την εκτέλεσή τους. Μελετώνται ζητήματα ερμηνείας των δεδομένων εισόδου, αντιστοίχησης σε ενέργειες στο περιβάλλον, και χρήσης οπτικών βοηθημάτων, και αναλύονται τόσο θέματα υλοποίησης όσο και σχεδιαστικά ζητήματα. Στη συνέχεια, αναφέρονται θέματα σχεδίασης της δισδιάστατης διεπαφής (head up display – HUD) του χρήστη με τον κόσμο με έμφαση στην κατάλληλη επιλογή και διάταξη οπτικών βοηθημάτων και στοιχείων διεπαφής. Τέλος παρουσιάζονται σύγχρονες κατηγορίες υλικού για φυσικές αλληλεπιδράσεις και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους στους εικονικούς κόσμους.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:26:41 6
[Play] 4. Διεπαφή και Αλληλεπίδραση  / Μέρος 4 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Αντικείμενο της ενότητας είναι η διεπαφή του εικονικού κόσμου με το χρήστη. Αρχικά παρουσιάζονται οι βασικές κατηγορίες αλληλεπίδρασης χρηστών με το τρισδιάστατο περιβάλλον: πλοήγηση, χειρισμός αντικειμένων, και επικοινωνία. Για κάθε μία από αυτές παρουσιάζονται οι επιμέρους στόχοι και οι συχνά χρησιμοποιούμενες τεχνικές αλληλεπίδρασης για την εκτέλεσή τους. Μελετώνται ζητήματα ερμηνείας των δεδομένων εισόδου, αντιστοίχησης σε ενέργειες στο περιβάλλον, και χρήσης οπτικών βοηθημάτων, και αναλύονται τόσο θέματα υλοποίησης όσο και σχεδιαστικά ζητήματα. Στη συνέχεια, αναφέρονται θέματα σχεδίασης της δισδιάστατης διεπαφής (head up display – HUD) του χρήστη με τον κόσμο με έμφαση στην κατάλληλη επιλογή και διάταξη οπτικών βοηθημάτων και στοιχείων διεπαφής. Τέλος παρουσιάζονται σύγχρονες κατηγορίες υλικού για φυσικές αλληλεπιδράσεις και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους στους εικονικούς κόσμους.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:37:45 3
[Play] 5. Σχεδίαση, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση  / Μέρος 2 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η παρούσα ενότητα αφορά στη διαδικασία σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης ενός εικονικού κόσμου. Αρχικά αναφέρονται ζητήματα καταλληλότητας των εικονικών κόσμων ως μέσο για την υποστήριξη των στόχων μιας εφαρμογής. Παρουσιάζονται και αναλύονται ορισμένες κυρίαρχες μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης εικονικών περιβαλλόντων και αναφέρονται τρόποι εφαρμογής των βασικών αρχών τους στους εικονικούς κόσμους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται ζητήματα σχεδίασης του περιβάλλοντος και των αλληλεπιδράσεων, όπου περιγράφονται οι δυνατές μορφές αναπαράστασης του περιεχομένου και μελετάται η χρήση τους σε διαφόρων ειδών περιβάλλοντα. Παρουσιάζονται ορισμένες βασικές κατηγορίες δραστηριοτήτων χρήστη που εμφανίζονται στους εικονικούς κόσμους και προτείνονται κατευθύνσεις ως προς το περιεχόμενο και τις υποστηριζόμενες αλληλεπιδράσεις. Τέλος, αναλύεται η έννοια της ευχρηστίας και οι μέθοδοι αξιολόγησής της, και παρουσιάζονται ορισμένες βασικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση εικονικών περιβαλλόντων.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:28:29 7
[Play] 5. Σχεδίαση, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση  / Μέρος 2 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η παρούσα ενότητα αφορά στη διαδικασία σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης ενός εικονικού κόσμου. Αρχικά αναφέρονται ζητήματα καταλληλότητας των εικονικών κόσμων ως μέσο για την υποστήριξη των στόχων μιας εφαρμογής. Παρουσιάζονται και αναλύονται ορισμένες κυρίαρχες μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης εικονικών περιβαλλόντων και αναφέρονται τρόποι εφαρμογής των βασικών αρχών τους στους εικονικούς κόσμους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται ζητήματα σχεδίασης του περιβάλλοντος και των αλληλεπιδράσεων, όπου περιγράφονται οι δυνατές μορφές αναπαράστασης του περιεχομένου και μελετάται η χρήση τους σε διαφόρων ειδών περιβάλλοντα. Παρουσιάζονται ορισμένες βασικές κατηγορίες δραστηριοτήτων χρήστη που εμφανίζονται στους εικονικούς κόσμους και προτείνονται κατευθύνσεις ως προς το περιεχόμενο και τις υποστηριζόμενες αλληλεπιδράσεις. Τέλος, αναλύεται η έννοια της ευχρηστίας και οι μέθοδοι αξιολόγησής της, και παρουσιάζονται ορισμένες βασικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση εικονικών περιβαλλόντων.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:30:22 4
[Play] 5. Σχεδίαση, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση  / Μέρος 3 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η παρούσα ενότητα αφορά στη διαδικασία σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης ενός εικονικού κόσμου. Αρχικά αναφέρονται ζητήματα καταλληλότητας των εικονικών κόσμων ως μέσο για την υποστήριξη των στόχων μιας εφαρμογής. Παρουσιάζονται και αναλύονται ορισμένες κυρίαρχες μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης εικονικών περιβαλλόντων και αναφέρονται τρόποι εφαρμογής των βασικών αρχών τους στους εικονικούς κόσμους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται ζητήματα σχεδίασης του περιβάλλοντος και των αλληλεπιδράσεων, όπου περιγράφονται οι δυνατές μορφές αναπαράστασης του περιεχομένου και μελετάται η χρήση τους σε διαφόρων ειδών περιβάλλοντα. Παρουσιάζονται ορισμένες βασικές κατηγορίες δραστηριοτήτων χρήστη που εμφανίζονται στους εικονικούς κόσμους και προτείνονται κατευθύνσεις ως προς το περιεχόμενο και τις υποστηριζόμενες αλληλεπιδράσεις. Τέλος, αναλύεται η έννοια της ευχρηστίας και οι μέθοδοι αξιολόγησής της, και παρουσιάζονται ορισμένες βασικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση εικονικών περιβαλλόντων.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:24:15 2
[Play] 5. Σχεδίαση, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση  / Μέρος 4 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η παρούσα ενότητα αφορά στη διαδικασία σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης ενός εικονικού κόσμου. Αρχικά αναφέρονται ζητήματα καταλληλότητας των εικονικών κόσμων ως μέσο για την υποστήριξη των στόχων μιας εφαρμογής. Παρουσιάζονται και αναλύονται ορισμένες κυρίαρχες μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης εικονικών περιβαλλόντων και αναφέρονται τρόποι εφαρμογής των βασικών αρχών τους στους εικονικούς κόσμους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται ζητήματα σχεδίασης του περιβάλλοντος και των αλληλεπιδράσεων, όπου περιγράφονται οι δυνατές μορφές αναπαράστασης του περιεχομένου και μελετάται η χρήση τους σε διαφόρων ειδών περιβάλλοντα. Παρουσιάζονται ορισμένες βασικές κατηγορίες δραστηριοτήτων χρήστη που εμφανίζονται στους εικονικούς κόσμους και προτείνονται κατευθύνσεις ως προς το περιεχόμενο και τις υποστηριζόμενες αλληλεπιδράσεις. Τέλος, αναλύεται η έννοια της ευχρηστίας και οι μέθοδοι αξιολόγησής της, και παρουσιάζονται ορισμένες βασικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση εικονικών περιβαλλόντων.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:27:03 5
[Play] 5. Σχεδίαση, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση  / Μέρος 5 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η παρούσα ενότητα αφορά στη διαδικασία σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης ενός εικονικού κόσμου. Αρχικά αναφέρονται ζητήματα καταλληλότητας των εικονικών κόσμων ως μέσο για την υποστήριξη των στόχων μιας εφαρμογής. Παρουσιάζονται και αναλύονται ορισμένες κυρίαρχες μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης εικονικών περιβαλλόντων και αναφέρονται τρόποι εφαρμογής των βασικών αρχών τους στους εικονικούς κόσμους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται ζητήματα σχεδίασης του περιβάλλοντος και των αλληλεπιδράσεων, όπου περιγράφονται οι δυνατές μορφές αναπαράστασης του περιεχομένου και μελετάται η χρήση τους σε διαφόρων ειδών περιβάλλοντα. Παρουσιάζονται ορισμένες βασικές κατηγορίες δραστηριοτήτων χρήστη που εμφανίζονται στους εικονικούς κόσμους και προτείνονται κατευθύνσεις ως προς το περιεχόμενο και τις υποστηριζόμενες αλληλεπιδράσεις. Τέλος, αναλύεται η έννοια της ευχρηστίας και οι μέθοδοι αξιολόγησής της, και παρουσιάζονται ορισμένες βασικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση εικονικών περιβαλλόντων.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:35:57 3
[Play] 5. Σχεδίαση, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση  / Μέρος 6 (Βοσινάκης ΣπυρίδωνΕπίκουρος καθηγητής)

Εικονική Πραγματικότητα, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η παρούσα ενότητα αφορά στη διαδικασία σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης ενός εικονικού κόσμου. Αρχικά αναφέρονται ζητήματα καταλληλότητας των εικονικών κόσμων ως μέσο για την υποστήριξη των στόχων μιας εφαρμογής. Παρουσιάζονται και αναλύονται ορισμένες κυρίαρχες μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης εικονικών περιβαλλόντων και αναφέρονται τρόποι εφαρμογής των βασικών αρχών τους στους εικονικούς κόσμους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται ζητήματα σχεδίασης του περιβάλλοντος και των αλληλεπιδράσεων, όπου περιγράφονται οι δυνατές μορφές αναπαράστασης του περιεχομένου και μελετάται η χρήση τους σε διαφόρων ειδών περιβάλλοντα. Παρουσιάζονται ορισμένες βασικές κατηγορίες δραστηριοτήτων χρήστη που εμφανίζονται στους εικονικούς κόσμους και προτείνονται κατευθύνσεις ως προς το περιεχόμενο και τις υποστηριζόμενες αλληλεπιδράσεις. Τέλος, αναλύεται η έννοια της ευχρηστίας και οι μέθοδοι αξιολόγησής της, και παρουσιάζονται ορισμένες βασικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση εικονικών περιβαλλόντων.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-25 00:42:40 2
[Play] 3. Αισθητικές τάσεις (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η παράλληλη μελέτη της εξέλιξης των τεχνολογικών εργαλείων και των αισθητικών τάσεων στην πληροφορική κινηματογραφία επιτρέπει τη διαπίστωση των τεχνικών θεμελίων της παραστατικότητας στην τέχνη και καταδεικνύει τις κοινές ρίζες του αφηρημένου και του παραστατικού. Η πληροφορική κινηματογραφία αποτελεί εξέχον πεδίο εφαρμογής της θεωρίας του Αντρέ Λερουά-Γκουράν για τη γλώσσα των μορφών, όπως αυτή παρουσιάζεται στο θεμελιώδες πόνημά του «Το έργο και η ομιλία του ανθρώπου». Η ανάλυση των τεχνικών υλοποίησης συνθετικών ταινιών μικρού μήκους που βρίσκονται στο μεταίχμιο των δύο προαναφερόμενων αισθητικών τάσεων καταδεικνύει την κοινή ανθρωπολογική βάση που υποστηρίζει την αισθητική απόλαυση από τη θέαση των ταινιών αυτών.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-25 02:46:27 32
Top