Βρέθηκαν 27 αποτελέσματα   RSS     Κυριακουλάκος Παναγιώτης [X]   Αφαίρεση Όλων [X]

 

[Play] 1. Η τεχνική διεργασία (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Στην πρώτη ενότητα, περιγράφεται η τεχνική της σύνθεσης εικόνας με Η/Υ, οι μέθοδοι κατασκευής του σκηνικού χώρου στην πληροφορική κινηματογραφία και οι μέθοδοι κατασκευής του σκηνικού χρόνου. Παίρνοντας την εργαλειοθήκη της πληροφορικής κινηματογραφίας ως σημείο εκκίνησης, δίνουμε βάρος στη σχέση που διατηρεί μαζί της ο πληροφορικός κινηματογραφιστής.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-26 01:12:55 23
[Play] 3. Αισθητικές τάσεις (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η παράλληλη μελέτη της εξέλιξης των τεχνολογικών εργαλείων και των αισθητικών τάσεων στην πληροφορική κινηματογραφία επιτρέπει τη διαπίστωση των τεχνικών θεμελίων της παραστατικότητας στην τέχνη και καταδεικνύει τις κοινές ρίζες του αφηρημένου και του παραστατικού. Η πληροφορική κινηματογραφία αποτελεί εξέχον πεδίο εφαρμογής της θεωρίας του Αντρέ Λερουά-Γκουράν για τη γλώσσα των μορφών, όπως αυτή παρουσιάζεται στο θεμελιώδες πόνημά του «Το έργο και η ομιλία του ανθρώπου». Η ανάλυση των τεχνικών υλοποίησης συνθετικών ταινιών μικρού μήκους που βρίσκονται στο μεταίχμιο των δύο προαναφερόμενων αισθητικών τάσεων καταδεικνύει την κοινή ανθρωπολογική βάση που υποστηρίζει την αισθητική απόλαυση από τη θέαση των ταινιών αυτών.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-25 02:46:27 32
[Play] 2. Ιστορική αναδρομή (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Αναφέρονται συνοπτικά οι τεχνολογικές εξελίξεις από το 1960 ως σήμερα, οι οποίες επέτρεψαν τη σταδιακή κατάκτηση της ρεαλιστικής απεικόνισης ψηφιακών κόσμων και στη συνέχεια την απόδοση της ανθρώπινης κίνησης και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ανθρώπινης κατατομής (ομιλία, κίνηση, μαλλιά, κλπ).
Εξάμηνο: 9o 2015-10-25 01:34:44 7
[Play] 4. Ιδιότητες του ψηφιακού χώρου (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Στην ενότητα αυτή μελετάται η έννοια του χώρου στην πληροφορική κινηματογραφία. Διακρίνουμε τέσσερες σταθερές ιδιότητες του ψηφιακού χώρου μέσα από το πανόραμα των σκηνοθετικών τεχνασμάτων που εφαρμόστηκαν στη διάρκεια της σύντομης ιστορίας της πληροφορικής κινηματογραφίας. Αναλύουμε αρχικά την έννοια του συνθετικού χώρου και στη συνέχεια μελετάμε τον πληροφορικό χώρο, τον μεταβαλλόμενο χώρο και το συμβολικό χώρο τεκμηριώνοντας με παραδείγματα ταινιών τις προαναφερόμενες ιδιότητες.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-25 00:33:05 5
[Play] 5. Πεδίο απεικόνισης και πεδίο δεδομένων (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Οι σχέσεις του πεδίου απεικόνισης και του πεδίου δεδομένων αποτελούν το θέμα της ενότητας αυτής. Μελετούμε αρχικά το ζήτημα του χωρο-χρόνου και πως γίνεται αντιληπτός στην πληροφορική κινηματογραφία. Οι έννοιες της αντιπροσώπευσης στην κίνηση και της κατασκευής της οπτικής γωνίας συσχετίζονται με τις δυνατότητες άσκησης της δημιουργικής πράξης από τον δημιουργό της συνθετικής εικόνας.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-25 00:13:30 5
[Play] 6. Στρατηγικές σκηνοθεσίας (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η ενότητα αναφέρεται στις σκηνοθετικές στρατηγικές μη αμφίδρομης πληροφορικής κινηματογραφίας και τις συσχετίζει με τις κινηματογραφικές σκηνοθετικές στρατηγικές. Η προσέγγιση αυτή στηρίζεται στις ιδιότητες του ψηφιακού πεδίου και προτείνει μια συστηματοποίηση των στρατηγικών σκηνοθεσίας στην πληροφορική κινηματογραφία με κριτήρια τεχνικά και ανθρωπολογικά. Η ποικιλία μεθόδων παρουσίασης που εμφανίστηκαν στην Ιστορία της πληροφορικής κινηματογραφίας οφείλεται στα χαρακτηριστικά του «ψηφιακού πεδίου». Το ψηφιακό πεδίο διακρίνεται σε πεδίο δεδομένων και πεδίο απεικόνισης και περιγράφεται ως συνθετικό, πληροφορικό, μεταβλητό και συμβολικό {εννοιολογικό). Διαφορετικές στρατηγικές σκηνοθεσίας προκύπτουν από διαφορετικούς συνδυασμούς των τεσσάρων αυτών ιδιοτήτων.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-25 00:33:05 6
[Play] 7. Αμφίδρομη πληροφορική κινηματογραφία (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Μια ενδιαφέρουσα επέκταση της πληροφορικής κινηματογραφίας είναι η αμφίδρομη κινηματογραφία. Ο πραγματικός χώρος εισβάλλει κυριολεκτικά στη σκηνή και επιζητείται η συμμετοχή του θεατή στη δράση. Νέες στρατηγικές σκηνοθεσίας, όπως η στρατηγική αντιπαράθεσης και η στρατηγική εμβύθισης, αναλύονται με συγκεκριμένα παραδείγματα έργων, τα οποία κατατάσσονται σε έναν πίνακα ταξινόμησης βάση τεχνικών και ανθρωπολογικών κριτηρίων.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-25 00:20:16 4
[Play] 8. Ειδικά θέματα εφαρμογών (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Η ενότητα εστιάζει στην περιγραφή των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων των τεχνικών λύσεων που υλοποιήθηκαν για τρεις εφαρμογές πολιτιστικού περιεχομένου: 1) μια ατομική πολυμεσική ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας με αξιοποίηση τεχνικών επαυξημένης πραγματικότητας, 2) μια διαδραστική καλλιτεχνική εγκατάσταση εξωτερικού χώρου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στην Αθήνα και 3) δύο στερεοσκοπικές ταινίες με χρήση σύνθεσης 3Δ εικόνας για το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Αναφέρονται συνοπτικά οι σχεδιαστικές λύσεις που δόθηκαν σε επιμέρους προβλήματα υλοποίησης.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-25 00:30:18 4
[Play] 9. Ψηφιακά οπτικοακουστικά εφέ (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Πληροφορική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Δίνονται παραδείγματα εφαρμογών επεξεργασίας και σύνθεσης ψηφιακών εικόνων για τη δημιουργία ειδικών εφέ στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τα οπτικοακουστικά ψηφιακά εφέ έχουν την ιδαιτερότητα να υποστηρίζουν τα εκφραστικά εργαλεία του σκηνοθέτη και ταυτόχρονα να αντιμετωπίζουν την πρόκληση της εφαρμογής καινοτόμων τεχνικών που οφείλουν να εντυπωσιάσουν το θεατή του οπτικοακουστικού έργου.
Εξάμηνο: 9o 2015-10-25 00:07:34 3
[Play] 2. Δημιουργία ψηφιακών κόσμων (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Ψηφιακές μορφές αφήγησης, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Δίνεται έμφαση στις τεχνικές δημιουργίας επινοημένων κόσμων που μπορούν να αναπαρασταθούν σε πολλαπλά ψηφιακά μέσα (transmedia storytelling). Επιχειρείται η κατανόηση των διαφορών στη δημιουργική διεργασία που επιβάλλει η νέα ψηφιακή πραγματικότητα, ιδιαίτερα η ανάγκη προσέγγισης της με βάση τις μεθοδολογίες σχεδίασης.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 00:11:56 16
[Play] 1. "Διαβάζοντας" τα κινούμενα σχέδια (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Παραστατική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Αναπτύσσονται οι βασικές αρχές οπτικοακουστικού εγγραμματισμού, οι οποίες ισχύουν για όλες τις μορφές θέασης οπτικοακουστικών μέσων και στη συνέχεια εξειδικεύονται κανόνες και κώδικες ανάγνωσης των ταινιών κινουμένων σχεδίων, οι οποίοι προέρχονται από διαχρονική διερεύνηση του corpus των ταινιών κινουμένων σχεδίων από το 1892 έως σήμερα (μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες).
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 00:26:50 31

Παραστατική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Από το 1892 ως σήμερα, η εξέλιξη των κινουμένων σχεδίων εντάσσεται στην ιστορία των τεχνικών παραγωγής, την τεχνολογική εξέλιξη και τις διαφορετικές μορφές πρόσβασης στο έργο που έχει ο θεατής ανάλογα με τα συστήματα διανομής και τα δίκτυα προβολής οπτικοακουστικών έργων. Στην Ελλάδα, η πρώτη παραγωγή ταινίας μικρού μήκους χρονολογείται από το 1945, όμως οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν από τον Σταμάτη Πολενάκη στην ταινία Ο Ντούτσε αφηγείται είχαν ήδη μια μεγάλη πορεία ωρίμανσης στην Ευρώπη και στην Αμερική.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 01:01:26 13
[Play] 3. Τεχνική και Αισθητική των κινουμένων σχεδίων (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Παραστατική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Τα κινούμενα σχέδια ξεκίνησαν ως προέκταση εικονογραφικών τεχνικών και εντάχθηκαν σε θεατρικά προγράμματα παντομίμας, με συνέπεια να φέρουν έντονα στην εξέλιξή τους τη συσχέτιση των χρησιμοποιούμενων τεχνικών με τα εκάστοτε αισθητικά αποτελέσματα. Στην ενότητα αυτή γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής της εξέλιξης των τεχνικών της παραστατικής κινηματογραφίας, κατανοώντας ταυτόχρονα την επίδρασή τους στην αισθητική αναζήτηση των δημιουργών στην Ευρώπη και την Αμερική.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 01:39:37 14
[Play] 4. Φαντασία, έκφραση και ρεαλισμός (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Παραστατική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Ο κόσμος των κινουμένων σχεδίων είναι κατεξοχήν απαλλαγμένος από τις συνθήκες βαρύτητας που ισχύουν στην πραγματικότητα και επιτρέπει τη δημιουργία φανταστικών εικόνων με κάθε ελευθερία στη σχεδίασή τους. Παραδόξως όμως, η αναμέτρηση με την πραγματικότητα αποτυπώνεται σε κανόνες ρεαλιστικής απεικόνισης των εικονικών κόσμων, τομέας που ανέδειξαν τα στούντιο Ντίσνεϋ και κατέστη συνώνυμος των αφηγηματικών κινούμενων σχεδίων για παιδιά, τα οποία χαρακτηρίζονται πλέον ως κλασικά κινούμενα σχέδια. Οι αρχές απόδοσης της κίνησης κατά Ντίσνεϋ περιγράφονται στην ενότητα αυτή.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 00:33:33 6

Παραστατική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Σχεδιάζοντας την σκηνοθετική προσέγγιση για την υλοποίηση αφηγηματικών ταινιών παραστατικής κινηματογραφίας, τα πρώτα σχεδιαστικά κείμενα περιλαμβάνουν το σενάριο και το εικονογραφημένο σενάριο, τα οποία περιγράφουν λεπτομερώς τη δράση και τους διαλόγους της ταινίας, σε μια ακολουθία σκηνών και πλάνων που αφηγούνται μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος. Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται το πρότυπο εικονογραφημένο σενάριο για σειρές κινουμένων σχεδίων, το οποίο περιέχει όλη την πληροφορία που απαιτείται για ένα επικοινωνιακό κείμενο που μεταφέρει το σκηνοθετικό σχέδιο σε όλους τους συντελεστές της ταινίας.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 00:27:14 13

Παραστατική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Μεγάλο ρόλο στην αλληθοφάνεια της αφήγησης παίζει η απόδοση του πρωταγωνιστικού και των δευτερευόντων χαρακτήρων μιας ταινίας. Η σχεδίαση χαρακτήρων κινουμένων σχεδίων έχει λογοτεχνική και εικαστική διάσταση και προσδίδει δυναμική στην πλοκή της ιστορίας, του μύθου της ταινίας. Σε συνδυασμό με τη σχεδίαση των σκηνικών, τα οποία υποστηρίζουν την αφήγηση και ενισχύουν την ατμόσφαιρα της ταινίας, αποτελούν τα απαραίτητα στοιχεία, μαζί με το σενάριο και το εικονογραφημένο σενάριο, για τη δημιουργία μιας βίβλου παραγωγής που αποτυπώνει πλήρως το σκηνοθετικό σχέδιο.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 00:27:15 13
[Play] 7. Η διαδικασία παραγωγής (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Παραστατική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Αναφέρονται επιγραμματικά τα στάδια παραγωγής για την υλοποίηση μιας ταινίας κινουμένων σχεδίων, από τη σχεδίαση και την προ-παραγωγή, ως την παραγωγή και την μετά-παραγωγή. Εστιάζουμε κυρίως στην παραγωγή ταινιών με βάση την τεχνική της φωτογράφησης εικόνα-εικόνα και χαρακτήρες που υλοποιούνται με κούκλες, μαριονέτες, αντικείμενα, πλάσιμο πλαστελίνης, κλπ.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 01:37:31 12
[Play] 8. Ψηφιακές τεχνικές παραγωγής (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Παραστατική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Με την εισαγωγή των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην παραγωγή οπτικοακουστικών έργων εκτοπίστηκε σταδιακά η κινηματογραφική τεχνολογία που είχε αναπτυχθεί για το φωτογραφικό υπόστρωμα. Η ψηφιακή τεχνολογία επιτρέπει ταχύτερες διαδικασίες παραγωγής με μικρότερες ομάδες υλοποίησης του έργου. Στην ενότητα αυτή αναφέρουμε ψηφιακές τεχνικές που συνδυάζονται με τις παλαιότερες τεχνικές υλοποίησης κινουμένων σχεδίων και προσδίδουν μια νέα αίγλη σ'αυτές. Εξαιρούνται οι τεχνικές 3D Animation που αποτελούν αντικείμενο του μαθήματος της πληροφορικής κινηματογραφίας.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 00:31:43 10
[Play] 9. Ερευνητικά θέματα παραστατικής κινηματογραφίας (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Παραστατική Κιν/φια, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Παρότι οι πρώτες συσκευές κινούμενων εικόνων χρονολογούνται από τις αρχές του 19ου αιώνα και η πρώτη δημόσια προβολή από το 1892, δηλαδή στα τέλη του 19ου αιώνα, υπάρχουν ακόμα πολλά ζητήματα που απαιτούν συστηματική έρευνα για την κατανόησή τους, συμπεριλαμβανομένου και του ορισμού των κινουμένων σχεδίων, ή καλύτερα του Animation. Αυτή η ενότητα συνοψίζει την έρευνα που γίνεται στο Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάυων του Πανεπιστημίου Αιγαίου και τη συσχετίζει με αντίστοιχες έρευνες στην Ελλάδα και διεθνώς.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-24 00:30:06 4
[Play] 1. Αφηγηματικές τεχνικές  / Διάλεξη 1 (Κυριακουλάκος ΠαναγιώτηςΛέκτορας)

Ψηφιακές μορφές αφήγησης, Τμήμα Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων

Δίνεται συνοπτικά το χρονικό των αφηγηματικών τεχνικών που εφευρέθηκαν από την αρχαιότητα έως και την ψηφιακή εποχή μας. Κατηγοριοποιούνται όλες οι έννοιες της αφήγησης που χρησιμοποιούνται και σήμερα, άσχετα από το πότε πρωτοπαρουσιάστηκαν στην ιστορία των πολιτισμών.
Εξάμηνο: 8o 2015-10-23 00:12:51 58
Top